Javascript’ in yaratıcısı Brendon Eich tarafından kurulan ve Ethereum tabanlı ERC 20 ağını kullanan, blokzincir teknolojisinin gündelik hayatta kullanımının başarılı bir örneği olarak karşımıza çıkan bir token … Merkezsiz, açık kaynaklı etkili ve şeffaf.. ‘BAT’ (Basic Attention Token) son dönemlerde ortaya koyduğu fiyat performansıyla adından söz ettirirken yatırımcıların da ilgisini çekmiş durumda. Peki BAT’ ı bu derece performansını etkileyen unsurlar ve vadettiği şeyler ne? Arkasında nasıl bir proje var ve tabi ki de Brave Browser ile işbirliği…
Her şeyden önce BAT’ın sunduklarına göz atalım. Reklamcılık alanında yeni soluklar getiren bir projeye sahip olan token, dijital reklamcılıkta daha verimli, hedef kitleye yönelik reklam sunan, yayıncı, kullanıcı ve reklam verenler ile arasındaki komisyonculuğu ortadan kaldıran aynı zamanda reklam gelirlerinin adil paylaşımını öngören bir platforma sahip. Bu sayede sosyal medya ve arama motorlarının almış olduğu fahiş komisyonları ortadan kaldırırken, reklam izleyenlere de kazanç sağlamış oluyor. Ayrıca kullanıcıların kullanım alışkanlıklarına ve ziyaret ettikleri sayfalara göre reklamlar sunulurken gereksiz ve boğucu reklamlar da önleniyor. Böylece tüm taraflara kazanç sağlayan bir reklamcılık anlayışı ortaya çıkıyor.
Bu kazançların edinimi de Brave browser üzerinden gerçekleşiyor. Söz konusu tarayıcı üzerinden ‘Bat cüzdanı’ oluşturarak, yapılan kullanımlar üzerinden taraflara, ödeme yapılıyor. Brave browser geliştiricilerinin yaptığı açıklamalara göre; Brave browser daha hızlı ve daha güvenli bir kullanım imkanı sağlıyor. Gezinme hızının son derece hızlı olmasının yanı sıra kullanıcı verileri de 3. taraflarla paylaşılmayarak gizliliğe önem veriyor. Mobil platformlar da ise popüler internet tarayıcılarına nazaran arka planda daha az veri kullanarak pil ömrüne katkıda bulunuyor.