Sosyal Medya Analizlerinin Kripto Paralara Etkisi
Sosyal medya, endüstrileri derin bir şekilde etkilemeye devam ediyor. Özellikle de kripto para ve blockchain teknolojisi bu sektörlerin başında geliyor. Kripto para sektöründeki büyümenin ve popülerliğin çoğu sosyal medyayla etkileşim halinde bulunuyor.
Dijital ve kripto para birimlerinin ilk adımları genellikle sosyal medya forumlarından ana akım sosyal medya kanallarına kadar çok yakın bir ilişki içerisinde atılmaktadır. Kripto para çeşitliliği arttıkça ve blockchain teknolojisi geliştikçe birbirleri ile etkileşimi de artmıştır. Hatta blockchain tabanlı sosyal ağlar bile bulunmaktadır.
Forumlardan Facebook, Twitter, Pinterest, Instagram ve diğerleri gibi ana sosyal medya kanallarına kadar kripto para birimleri trend olmaktadır. Sosyal medya çoğu insanın haber alma platformudur. Haberler, yorumlar, analizler ve paylaşımlarda talebi hem arttıran hem de azaltan bir olgu oluşturmaktadır. Özellikle buna bir örnek vermek gerekirse, Amerikalı yetişkinlerin üçte ikisi haberlerini sosyal medyadan almaktadır. Sosyal medya aracılığıyla da dijital ve kripto para birimlerinin popülaritesinde artışa yol açmaktadır.
Kripto para birimleri ve teknolojisi üzerine makaleler, haberler ve güncellemeler sosyal medya üzerinden sürekli beslendikçe, kripto-sosyal medya ilişkisi açısından da gelecek parlak görünmektedir.
Sosyal medya aramalarını verilere dökebileceğimiz ve en sık kullanılan platform Google Trends’dir. Google trends üzerinden çıkarılan verilerin gerek fiyatlar gerekse de cüzdan sayılarındaki artışlara büyük etkisi bulunmaktadır. Google Trends, arama kelimelerinin ne kadar sıklıkla aratıldığını gösteren bir uygulamadır. Bu da onu, anahtar kelimelerin araştırılmasında kullanılan önemli bir araç haline getirir. Gündemi takip etmek, güncel arama sorgularını görmek ya da sezonluk olabilecek iniş ve çıkışları tahmin etmek ve değerlendirmek için kullanılabilir.
Kasım ayı sonu Google Trends verilerine göre Bitcoin 19,400$‘ın üzerine çıkarken 2020’de Bitcoin aramalarının yıllık en yüksek seviyeye yükseldiği görülmektedir. Büyük ticaret ve yatırım platformu eToro’nun kıdemli pazarlama müdürü Brad Michelson tarafından toplanan verilere göre, Aralık 2017 boğa koşusunda Bitcoin aramaları için aylık küresel hacim Kasım 2020 verilerine göre daha düşük seviyelerde kaldığını göstermektedir.
Google Trends Verileri Kripto Para Fiyatları İçin Ne İfade Ediyor?
Google Trends verilerine göre bir kripto para birimi sosyal medya ile arama motorlarında ne kadar aktifse bunun fiyat hareketi de o kadar şiddetli olabilir. Her zaman yukarı yönlü olmasa da yeni yatırımcıların kripto paraları aratması, fiyat için olumlu bir sonuç yaratabilir. Sosyal medya ve diğer medya kuruluşları haberlerin niteliğine göre fiyatlarda dalgalanmalara sebep olabilmektedir.
Google Trends üzerinden yapılan araştırmalara göre de fiyatlar ve aranan terimler arasında güçlü bir nedensellik ilişkisi bulunmuştur. En önemlisi de bu ilişkinin çift yönlü olmasıdır. Arama sorguları fiyatları etkilemekle kalmaz, aynı zamanda fiyatlarda arama sorgularını etkilemektedir. Kripto para fiyat dinamiklerine açıkça hakim olan spekülasyon ve trend takibi fiyatları daha da derinleştirmektedir. Artan ilgi fiyatları yukarı yönde hareketlendirmektedir. Diğer taraftan fiyatlar trendlerin altındaysa artan ilginin kripto para birimleri için gözlemlenen bir balon davranışının ortaya çıktığını göstermektedir.
Sosyal medya hemen hemen her şeyi etkilediği için kripto para birimlerinin geleceğini de etkilemeye devam edecektir. Blockchain teknolojisinin gelişimi mevcut sosyal medya yapısında değişikliklere sebep olabilir. Birçok sosyal medya sorununa da çözümler sunacaktır. Blockchain tabanlı bir sosyal medya ağı gerçekten merkezi olmayan ve dış yönlendirmelere kapalı bir şekilde faaliyet sunabilir. Blockchain tabanlı sosyal kanallar, kullanıcıların kişisel ve çevrimiçi verilerini ve alışkanlıklarını korumalarına katkı sağlayabilir.